Tijdens de herfstvakantie (30 oktober – 7 november) vernieuwden we samen met onze Nederlandse collega’s ballast tijdens een negendaagse TLO op de Lijn 50A Brugge en Jabbeke, en dat over een traject van 18km.
Die ballastvernieuwing voerden we met onze eigen grote machines uit: voor deze werf werden de zifter (of kettinghor) met zijn MFS-wagons en overlaadstation (of ULS), de onderstopper UNIMAT 5, de spoorstabilisator STAB 11, de CSM 5, en een aantal spoorkranen in de strijd geworpen. Met dit uitgebreide ‘wagenpark’ werd niet minder dan 18.000 ton nieuwe ballast aangevoerd en ingereden. Daarnaast werden ook nog eens 3 overwegen vernieuwd en organiseerden we de spanningsregeling op het voorziene traject.
Het stormachtige herfstweer gooide best wat roet in het eten, en het ziftresultaat was dan ook misschien niet helemaal wat de professionals ervan verwachtten, maar toch was deze TLO een knap staaltje voorbereiding en uitvoering van Belgische en Nederlandse collega’s samen.
Dit project is trouwens nog niet afgerond: volgend jaar zakt hetzelfde ‘wagenpark’ nogmaals af naar België voor een vergelijkbaar project tussen Jabbeke en Oostende!
'Lekker horren' op de L50A Brugge-Jabbeke: een TLO-succes over alle grenzen heen!
Brugge-Jabbeke
'Lekker horren' op de L50A Brugge-Jabbeke: een TLO-succes over alle grenzen heen!
Brugge-Jabbeke
'Lekker horren' op de L50A Brugge-Jabbeke: een TLO-succes over alle grenzen heen!
Brugge-Jabbeke
'Lekker horren' op de L50A Brugge-Jabbeke: een TLO-succes over alle grenzen heen!
Brugge-Jabbeke
'Lekker horren' op de L50A Brugge-Jabbeke: een TLO-succes over alle grenzen heen!
Brugge-Jabbeke
Ontdek hier onze verhalen
Meer nieuws en blogs