In het weekend van 19 & 20 maart schoot in Hasselt Fase 2 van de heraanleg van de stationsomgeving uit de startblokken : onze Gottwaldkranen waren er aanwezig om 2 betonwissels in te bouwen, en dat was maar een voorproefje voor het grote werk : op zaterdag 2 april startte een 21-daagse TLO waarin de volledige westelijke kant van het station heringericht werd.
In deze periode plaatsten we niet minder dan 7 nieuwe wissels met de hulp van de Gottwald’s én de tracklayer, die speciaal voor deze inzet nog eens zijn opwachting maakte op Belgische bodem.
Ook op L12 waren de High Output Machines van Strukton Rail in de weekends van maart trouwens aan de slag.
De aanbesteding werd destijds gewonnen door het bedrijf De Witte-Vandecaveye, maar voor de heraanleg en het ziften van 5.400 meter spoor deden zij graag een beroep op verschillende machines uit onze HOE-poule.
Het transport met de verschillende machines maakte op woensdag 16 maart zijn opwachting op de bundel Antwerpen Schijnpoort.
Voor de eigenlijke vernieuwing van de dwarsliggers werd de vernieuwingstrein van Strabag ingeschakeld. Het zeven van de ballast en de nazorg was echter volledig in handen van Strukton Rail en daarvoor kwamen de kettinghor, 6 MFS- en ULS-wagons, de CSM5 en de STAB11 over de grens.