Een spectaculair najaar van 2022 voor Strukton Rail

De rust van de nieuwjaarsdagen ligt achter ons.
Na een geslaagde Winteropleiding kunnen we de blik weer op het nieuwe jaar richten.
Dit is ook hét ideale moment om even terug te kijken op een productief najaar waarin we op heel wat grote projecten actief waren.

Een strak geregisseerde mierenhoop in Ottignies

“Er mocht niet veel verkeerd gaan, of de hele TLO zou als een kaartenhuisje instorten. Ook voor de diensten van TUC Rail, die de lijnonderbreking begeleidden, was dit echt wel de limiet”.

Zo omschrijven onze teams de TLO begin november op het GEN-traject in Ottignies.
Er waren dan ook niet minder dan 4 “grote” aannemers aan de slag op een relatief kleine zone:

  • Strukton Rail voorzag er – in samenwerking met Boudewijn Wulteputte – de aanleg van het nieuwe spoortracé.
  • EQOS (het vroegere Colas Rail) was er met zijn teams aanwezig voor de plaatsing van de bovenleiding.
  • Cegelec en Putman sloegen de handen in elkaar voor de de signalisatie.
  • In het station van Ottignies vond je dan weer de teams van Sodraep voor de Burgelijke Bouwkunde.
  • Infrabel zelf deed er de afregelingen en de indienstellingen van de verschillende zones.

Dankzij de weergoden, die voor een keer geen sneeuw besteld hadden voor deze GEN-TLO, de strakke planning en de minutieuze uitvoering werd dit project tot een goed einde gebracht.

Een vlekkeloze run voor de zifter tussen Brugge en Oostende

Nadat we vorig jaar rond dezelfde tijd van het jaar het tracé tussen Brugge en Jabbeke van een stevige ziftbeurt bedienden, stond dit jaar de periode tussen 28 oktober en 05 november met rood omcirkeld in onze agenda’s.

De plensbuien van 2021 hadden plaatsgemaakt voor droog herfstweer, en dat maakte de werkomstandigheden er wat gemakkelijker op. Dankzij de puike samenwerking met onze NL-collega’s van de grote machines wisten we het voorziene traject binnen de afgesproken termijn te saneren.

Tubize en Lier maar ook Dendermonde, Herentals, Schaarbeek en Oostende

Ook na de geslaagde TLO’s bleven we niet bij de pakken neerzetten.

We brachten een vernieuwingstrein naar Tubize, waar we in 1 weekend niet minder dan 4 km spoor vernieuwden, er werd ook vernieuwd rond Lier en het verhaal van het GEN kreeg een vervolg, ditmaal in en rond Hoeilaart.
In de signalisatie brachten we een mooie TLO in Dendermonde tot een goed einde, een project dat we knap wisten te combineren met onze werkzaamheden in Herentals.
In de bovenleiding kon je ons vinden in Bundel G te Schaarbeek, waar we na de Carwash nu ook die andere bundel voor onze rekening nemen. Ook in Oostende hingen onze teams boven een schouwput in aanbouw.